Persbericht: een opleiding voor singer/songwriters in 2017

In 2017 start een unieke, particuliere jaaropleiding voor liedjesschrijvers: een bijzonder traject dat nog niet in die vorm in Nederland beschikbaar was.
Deze opleiding wordt geleid door gediplomeerde musici, die een levendige carrière hebben (of hebben gehad) als singer/songwriter. In kleine groepen is er voor talentvolle liedkunstenaars ruimte om zich te ontwikkelen op muzikaal, tekstueel, vocaal en persoonlijk gebied. Eén keer per maand komt de groep bij elkaar in podiumkunstenbroedplaats Marci Panis, te Amsterdam; in de zomer wordt er een uitstapje gemaakt naar een ‘muziekboerderij’ in Markelo, Overijssel. De opleiding sluit af met een concert, waar de deelnemers begeleid worden door een professionele band.

channah_67Bedenker van de opleiding is singer/songwriter Channah. Naast optreden (o.a. Concertgebouw en Paradiso) en componeren (o.a. met artiesten als Anouk en Niels Geusebroek) maakt zij zich al jaren hard voor talentontwikkeling. Zo gaf zij masterclasses op talloze scholen, vooropleidingen en bedrijven in heel Nederland. Ook zette zij ‘LalaLab’ op, een ‘muzieklaboratorium’ dat coaching en songwritingworkshops geeft aan jong en oud.
“Al kan het soms zo lijken, mijn carrière en behaalde successen zijn nooit vanzelf gegaan,” aldus Channah. “Deze opleiding heb ik opgezet zodat liedjesschrijvers, ongeacht hun leeftijd, opleiding of ervaring, hun eigen stijl kunnen vormgeven, hun schrijftalent kunnen ontwikkelen en vol vertrouwen het podium op kunnen stappen, binnen tien maanden tijd. Als ik anderen kan helpen hun stem te vinden en hun liedjes naar een hoger plan te trekken, dan was dat elke stap van mijn zoektocht waard.”

Gerhardt. Album 'What Lovers Do' kwam onlangs uit bij Excelsior Recordings

Gerhardt. Album ‘What Lovers Do’ kwam onlangs uit bij Excelsior Recordings

Het jaartraject is geschikt voor iedereen die liedjes schrijft, ongeacht leeftijd of genre. De docenten worden in de komende weken bekend gemaakt. Nu bekende namen zijn o.a. songwriters Channah en Gerhardt (www.gerhardtmusic.com).

Meer informatie vind je op www.singersongwriteropleiding.nl.

Wanneer je je voor 5 december a.s. inschrijft, krijg je een early bird-korting van € 100,-.

banner-sso_0000_layer-1-copy-4